Human Flipbook

Vandaag botste ik op een viral voor sandwichbar Erbert & Gerbert’s. In de bijhorende video maken ze reclame via hun Human Flipbook. Eerlijk gezegd is er weinig human aan, vermits het flipbook zich afspeelt op t-shirts. Maar desalniettemin vind ik het toch een leuk concept.

Of deze campagne nu echt gaat uitgroeien tot een succesvolle campagne die de verkoopscijfers gaat verdriedubbelen durf ik te betwijfelen. Maar 1 ding staat vast: het is een originele spot die héél wat minder gekost heeft dan de gemiddelde 30″-spot. De benodigheden opsommen is eenvoudig: 150 t-shirts, 1 stagair die ze wil aantrekken, 1 printer, 2 mensen die graag strijken en een “ENG”-filmploeg die 1 dag komt draaien. Ik heb wat research gedaan over de spot en kan hier nog heel wat neerpennen, maar de volgende making-off video zegt ook eigenlijk bijna alles. Bij deze maak ik het mezelf gemakkelijk:

Nog even vermelden dat deze spot ook via televisie wordt verspreid, welliswaar regionaal. De nadruk van de campagne ligt echter op de virale verspreiding via YouTube (en blogs zoals deze).

(Bron: Ads of the world)

Tags: , , ,

2 Reacties to “Human Flipbook”

  1. Behold: Sony Bravia Play-doh « I-ON MEDIA Says:

    […] hadden, deze reclamespot is opgebouwd met Stop-motion animatie (vergelijk het een beetje met een flipbook) en 2500 kilo Play-doh […]

  2. How we met « I-ON MEDIA Says:

    […] de flipbook tshirts weeral een leuke flipbook-commercial, die uiteraard ook in stop-motion geschoten is. De […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: