It’s a big ad!

Eerder deze week vroeg collega-blogger Janso (die net als ik Reclame, of Commerciële Communicatie volgens de officiële benaming, gestudeerd heeft op Plantijn) me wat volgens mij de beste all-round (reclame)campagne ooit was. Op zich geen makkelijke vraag en hoewel ik het voor mezelf al uitgemaakt heb, blijf ik jullie het antwoord toch nog even schuldig. Later daar dus meer over. Janso verklapte me alvast zijn favoriete TV-spot, waar hij eerder ook al over schreef op zijn eigen “Communication Crap”-blog. De videolink in zijn post werkt blijkbaar niet meer dus post ik hem even opnieuw:

Voor een kleine toelichting kan je dus terecht op www.janso.be.
Wat mij aanspreekt in deze commercial (buiten het geweldige esthetische aspect) is dat de spot een beetje de draak steekt met reclamespotjes. Het is productgericht branded entertainment dat het hele concept van branded entertainment en likeability een kleine steek geeft. It’s an expensive ad, it better sell some bloody beer! Ze geven dus grif toe dat ze veel geld, tijd en moeite geïnvesteerd hebben om de mensen een leuke spot aan te bieden en ze hopen luidop dat zich dat ook gaat vertalen in omzetcijfers. Ik heb een andere spot in mijn gedachten die op een gelijkaardige manier onconventioneel is, maar dat zal wegens tijdsgebrek voor morgen zijn.

Tags: , , , ,

Eén reactie to “It’s a big ad!”

  1. janso Says:

    Hehe thx voor de vermelding. Ik heb ineens de dode link aangepast op m’n blog! ;)

Geef een reactie

