Superbowl advertising

De Superbowl (American Football) Finale is jaarlijks veruit het meest bekeken sportevenement op TV, in de States en ver daar buiten. Ideaal dus voor TV-adverteerders. Daarom heerst er elk jaar een strijd om het beste spotje. Traditioneel gaat het om nooit eerder getoonde spots, uiteraard geen waspoeder testimonials maar vaak bigbudget ads die de kijkers graag zouden moeten zien. Om een spot te maken die de kijker graag ziet wordt er dan ook altijd gebruik gemaakt van elementen die daar voor zorgen zoals celebs, grappige (dansende) dieren, schattige kinderen, etc. Fed-Ex, of hun reclamebureau in feite, deed daarom een onderzoek naar deze elementen die kijklustigheid lokken. Stop al deze elementen in 1 filmpje en je hebt natuurlijk de beste spot van alle Superbowl ads, is de logische redenering. In praktijk zou het een onsamenhangend en dom geheel worden uiteraard. Maar door de manier waarop het hier wordt aangepakt zorgt ervoor dat het wél werkt. De commercial drijft lichtelijk spot met het onderzoek en alle andere superbowl adverts. Het geeft een steek, zonder echt tegen schenen te stampen. Ondanks dat de spot enkel bestaat uit elementen die je elke dag in reclame ziet is dit geen dagdagelijkse spot. Enjoy!

Tags: , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: