Meer vrouwonvriendelijke reclame

Nu we dan toch over vrouwonvriendelijke reclame bezig zijn: Ché kan er ook wel wat van. Op Adsoftheworld.com kwam ik vandaag hun nieuwste tegen:

(klik op de foto's voor volledige & betere weergave)

Hiermee zijn ze niet aan hun proefstuk toe, in mei 2005 pakten ze met deze printadvertentie uit:

De begeleidende tekst (“Laten we samen blijven dromen van een betere wereld.”) deed veel stof opwaaien. De -ismes vlogen in het rond. Die reacties werden uiteraard verwacht en Ché & reclamebureau Duval Guillaume lagen er dan ook niet wakker van en bleven gelijkaardige reclame produceren:

De campagne won overigens de Diamond Award van Creative Club of Belgium (CCB).

Tags: , , ,

2 Reacties to “Meer vrouwonvriendelijke reclame”

  1. sabrina Says:

    Gewoon even om te vermelden dat ik me op dit artikel gebaseerd heb om zelf een artikel te schrijven. Het thema is discriminatie in reclame dus dit paste er ook in. Ik heb deze blog vermeld in het artikel. Zelf zit ik op Plantijn, maar dit is in het kader van het vak Webmarketing terwijl ik op erasmus ben. Als je het artikel wilt lezen: http://sabrina-g-spcom09.blogspot.com

  2. andree Says:

    het is wat je zelf ervan vind de een moet er om lachen en de ander gaat op tilt

Geef een reactie

