Ignorance is unacceptable

Vandaag kwam ik drie leuke printads voor Alma Magazine tegen. Wie Alma leest kan er volgens de makers iets van opsteken en de slogan van Alma Magazine luidt daarom: “Ignorance is unacceptable”. De copywriting op deze printadvertenties sluit daar goed bij aan.

(klik op de foto’s voor de volledige weergave)

Vooral de eerste vind ik geslaagd, en dat heeft 5 redenen:

1) Het geheel is een aandachtstrekker, ik denk niet dat je in een magazine hier zomaar voorbij bladert zonder het gezien te hebben.

2) Het is ophefmakend (de swastika, en ook op de derde affiche: “legalize it”), er wordt over gepraat.

3) Het geheel is coherent: het plaatje met de slagzin is een goeie weerspiegeling van de slogan én van de boodschap die ze willen overbrengen. Het concept (nl. een domme uitspraak) brengt de propositie (nl. bijleren van Alma) goed over.

4) Het concept achter de advertenties is variabel. Er kunnen makkelijk nog minstens 5 andere advertenties bedacht worden die dit concept volgen.

5) Het concept is eenvoudig. Het is niet onnodig gecompliceerd, gewoon goed bedacht.

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: