De vlieg van telenet digital tv

Iedereen die soms naar onze Belgische commerciële zenders kijkt heeft ongetwijfeld al de reclame spot gezien van Telenet Digital TV waarin een waterballon (met een vlieg erop), die doorprikt wordt, zorgvuldig in beeld wordt gebracht.

Via Pietel.be vond ik de making of van de reclame spot:

Vodpod videos no longer available.

Vanaf de eerste keer dat ik de spot zag dacht ik direct aan Frans Vdm, wiens werk ik begin 2004 leerde kennen. Frans heeft experimentele fotografie op zijn hobby-lijstje staan, wat vaak tot knappe resultaten leidt. Het doorprikken van een waterballon en macro-fotografie van een vlieg zag ik dan ook al eerder op zijn website. Niet alleen waterballonen maar ook glazen, suikerklontjes, speelkaarten, kaarsen en een hele hoop andere objecten moeten er aan geloven, niet met een naald maar met een kogel, mes of hamer.

Enkele voorbeeldjes:

Veel andere knappe voorbeeldjes en uitleg over hoe hij dit toch doet zijn te vinden op z’n website! Links in het menu kan je kiezen tussen deze high speed photography of andere experimentjes.

Tags: , , , , , , , ,

2 Reacties to “De vlieg van telenet digital tv”

  1. Luc Says:

    De high speed fotografie van Frans vdm is inderdaad prachtig maar mag niet verward worden met high speed vision:
    High speed fotografie = 1 foto met zeer korte sluitertijd/flash, hoge resolutie is mogelijk.
    high speed vision = duizende foto’s per seconde, hogere resolutie niet mogelijk.

    Mvg
    Luc

  2. Yannick Says:

    Hallo luc, bedankt voor je reactie.
    Niet dat ik een grote kenner ben van fotografie, maar ik wist inderdaad wel dat er een groot verschil zit in wat frans doet en wat ze in deze spot doen. Maar de spot deed me er gewoon aan denken. god knows why :)

Geef een reactie

