K.I.S.S.

Reclame hoeft niet duur en gecompliceerd te zijn, een goed idee kan volstaan voor een leuke en effectieve campagne.

Enkele voorbeeldjes:

nouturn.jpg bridge.jpg

Een “No U-turn” en een “Bridge ahead” verkeersbord gebruiken voor een Viagra-campagne, het is een eenvoudig idee maar een goed idee. Een simpel idee werkt vaak wel alleen als het concept variabel is. En dat is het hier ook, als dit enkel toegepast zou kunnen worden op 1 verkeersbord zou de campagne niet werken. Nu loopt de campagne met verschillende verkeersborden, ik pik er hier enkel de 2 leukste uit. Even brainstormen, een kwartiertje of minder achter de pc en de advertentie is af. Geen nood aan copywriters die hun hoofd breken over een kopregel. Meer K.I.S.S. dan dit bestaat niet.

De volgende advertenties voor Playland, een pretpark in Vancouver, vind ik helemaal geweldig:

playland11.jpg playland2.jpg playland3.jpg

Wederom een simpele brainstorm. Pretpark = attracties = misselijk. Play = speelgoed = pluche. Eerlijk gezegd mis ik hier wel een kopregel, maar ook zonder kopregel vind ik deze ads zeer geslaagd. Eenvoud scoort.

Tags: , , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: