De Kopregel van David en Abe

Twee dagen geleden schreef ik hier dat ik bij de print-ads van PlayLand nog een leuke Copy mistte, maar ze werden tenminste niet verpest door een slechte kopregel. Enkele uurtjes later kwam ik via adsoftheworld deze advertenties tegen:

david.jpg lincoln.jpg

Weer een leuke brainstorm: Sport = bewegen >< niet bewegen = dik worden. Wat beweegt er nooit? een standbeeld.
De uitwerking, vertrekkende van herkenbare elementen, is ook nog geslaagd. En het concept is variabel, so far so good. Maar de kopregel bij deze campagne vind ik ontzettend zwak. Het is net alsof ze het brainstormen beu waren en er dan maar iets opgeplakt hebben dat ze eerder in de brainstorm-sessie tegenkwamen, nl. niet bewegen = dik worden. Daar werd een zin van gemaakt en dat moet dan maar voldoen als kopregel. Wat er nu staat is gewoon wat je reeds gezien hebt, wat je dus al wist. Vergelijk het met een mop vertellen en daarna uitleggen waarom ze grappig is. Een kopregel die minder uitlegt en waar de kijker/lezer een klein beetje zélf het verband moet leggen had hier, in mijn bescheiden mening, veel beter kunnen werken. Iets in de aard van “It’s time to start exercising..” is het eerste wat me te binnen schiet. Ik zeg niet dat dat een geweldige copy is, maar toch al een betere, al zeg ik het zelf!

Tags: , , , ,

Eén reactie to “De Kopregel van David en Abe”

  1. online marketing Says:

    i am not able to understand the language !

Geef een reactie

