Instant Rockstar

Hieronder 2 tv commercials voor een Nintendo-spel genaamd “Jam Sessions”:

Op zich leuke reclame, maar toch niet erg doelgroep-gericht vind ik. Eigenlijk kan ik zelfs geen enkele doelgroep visualiseren bij dit spotje. Als het gericht zou zijn op de kinderen van de leeftijd van het jongetje in de spot, slaan ze de bal mis vind ik. Ook de ouders, die uiteindelijk de aankoop zullen moeten verrichten, gaan er niet zot van zijn. En als de doelgroep 15- tot 25-jarigen zou zijn, maken ze de fout van het spel in de spots aan een 8-jarige te geven en het zo af te schrijven als een spel voor die leeftijd.

Overigens heb ik een voorgevoel dat deze spots, en dan vooral cake-versie, de televisie niet gaan halen of toch niet lang in het beste geval voor Nintendo. Gelukkig voor de spelletjesfabrikant is er nog YouTube.

Tags: , , , , , , ,

Eén reactie to “Instant Rockstar”

  1. janso Says:

    Ik vind ze op zich wel grappig, maar ze zijn iets te donker.. Ze geven echt een kille indruk, wat het niet echt aangenaam maakt om naar te kijken. And it’s true wat betreft de doelgroep.

Geef een reactie

