de rol van laxeermiddel in reclame

dulcolax.jpg

Leuk gevonden en om de selectiviteit wat te verhogen werden deze ads alleen in de buurt van apothekers gefabriceerd. Het aantal impuls-aankopen omhoog trekken zal deze outdoor nu niet direct doen, denk ik. Ik koop toch alleszins geen laxeermiddel wanneer ik het niet nodig heb. Maar als je nu net toevallig naar de apotheker gaat voor laxeermiddel denk ik toch wel dat Dulcolax alvast in de consideratie-set opgenomen wordt.

Maar.. wat mij betreft is dit gewoon een campagne die vooral gericht is op naamsbekendheid en is de selectieve plaatsing daarom misschien een beetje een overbodige meerkost. Het percentage van mensen die net toevallig wegens verstopping (of hoe zeg je dat schoon?) naar een apotheker gaan waar deze ad voor de deur staat gedurende de korte periode dat dit geadverteerd wordt, lijkt me nogal klein. Desalniettemin, chapeau voor de creatives die hier achter zitten. Pharmaceutische reclame hoeft dan toch niet altijd serieus en saai te zijn, laxatie is natuurlijk wel een dankbaar onderwerp om eens niet-serieus te zijn.

(Agency: Euro RSCG Düsseldorf)

edit: doh, ik zie net dat Henk van Sideburns deze rol ook al had opgemerkt en me voor was.

Tags: , , , , , , ,

3 Reacties to “de rol van laxeermiddel in reclame”

  1. sideburns Says:

    Ach, ik geef niet om scoops zenne, er is altijd wel iemand eerder. Buzzingbees.be was je trouwens ook al voor;-)

  2. Yannick Says:

    Ik moet eens dringend wat minder werken op’t werk :)

  3. janso Says:

    DIEF! :0)

Geef een reactie

