Goeiemoggel!

Goeiemoggel?? Het “Goeiemoggel”-effect is de recentste natte droom van elke adverteerder. Het woordje is afkomstig uit de nieuwste reclamespot van KPN en is in Nederland uitgegroeid tot een echte hype: meer dan 350.000 zoekresultaten op Google, Goeiemoggel-ringtones, een carnaval-hit, een Schlagerversie,  een Jump-versie en een hardcore remix, Youtube-spoofs, Goeiemoggel T-shirts,.. You name it, They’ve got it! Zowat elke Nederlander die ’s ochtends zijn kantoor binnenstapt begroet zijn collega’s met “Goeiemoggel!”. En dat allemaal dankzij 1 spotje:

Hier in België probeerde Douwe Egberts vorig jaar hetzelfde concept, maar dan via het medium Radio in plaats van Televisie. De ‘fokkie’ van Douwe Egberts werdt echter helemaal niet zo gehypet. Dat kan 2 dingen betekenen: ofwel is de invloed van Radio minder sterk dan die van het medium Televisie of anders zijn Nederlanders gewoon makkelijker te beïnvloeden. Wie zal het zeggen?

Tags: , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: