Rebuild it

legorebuildit.jpg

De 2 creativos die deze print bedachten zijn inmiddels ontslagen. Meer bij ‘meer lezen’. Deze print-ad werd samen met nog 2 andere versies verspreid over het internet door twee medewerkers van Saatchi & Saatchi China. Uiteraard zonder medeweten van de rest van het bureau, want wie een beetje zijn verstand gebruikt weet wel dat dit soort reclame niet kan voor een merk zoals Lego. De andere versies toonden een gebied dat door ‘de’ tsunami werd getroffen en een volk dat met alle bezittingen vluchten voor een burger-/rebellen oorlog. Ook dus niet direct gepast materiaal in deze context.

Saatchi & Saatchi is dus nooit van plan geweest deze ads in roulatie te brengen, meer nog ze wisten zelfs niets af van deze ontwerpen. De 2 ontwerpers, ene Wu en ene Cheung, stuurden de ads in december 2006 wél rond in naam van hun bureau. Natuurlijk niet erg slim en dat hebben ze met hun ontslag moeten bekopen.Dat vind ik ook geen onlogische stap, als je graag de grenzen van creativiteit wil aftasten doe het dan niet in naam van je werkgever zonder dat deze ervan op de hoogte is.

(via)

Tags: , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: