print-microtrends

Bij een terugblik op de print-ads van de laatste 2 maanden zijn er 2 dingen die me opvielen: weinig content op grote affiches en veel subtiele seks als humor. Dat seks en humor in gedrukte reclame gebruikt worden als aandachttrekkers is uiteraard geen nieuws, maar wat me wel opviel is dat het de laatste tijd steeds vaker samen gebruikt wordt. Hieronder enkele recente voorbeeldjes (het ene al wat genialer dan het andere) van de beide zaken die ik vaker zag terugkeren dan anders:

– subtle sex sells:

natan-legs.jpg

doobs.jpg

wonderbra_umbrella.jpg

durexxlbeach.jpg

durexxlhurdles.jpg

soms kan een goeduitgekozen plaats om een affiche te plaatsen voldoende zijn om een leuke advertentie te verkrijgen:

wonderbra_hills.jpg

Uiteraard is het logisch dat producten die gerelateerd zijn met borsten (Wonderbra) of de mannelijke geslachtsorganen (Durex, Viagra,..) sneller naar seks gaan grijpen en dat is dan ook niet nieuw. Maar het valt wel op dat het subtieler gebeurd (als je de ad niet goed bekijkt mis je het zelfs misschien, bv. de paraplu), minder grafisch (bv. de Doobs) en dat ook andere sectoren er meer en meer naar grijpen (bv. natan – juwelen)

– Less (content) is more (attention):

Lego:
lego_ambulance.jpg lego_astronaut.jpg lego_construction.jpg lego_baywatch.jpg lego_firefighter.jpg

Braille:
braille.jpg

Loctite:
loctite.jpg

Sim 2 projectors:
passion.jpg

Purolator (pakjesdienst):
fedup.jpg

zoekmachine:
seek-find.jpg

Een geweldige visual heeft vaak geen kopregel meer nodig, maar vice versa geldt dat ook:
lung_association.jpg

last but certainly not least, een schitterende campagne waarin bekende album-covers gebruikt worden om aan te geven dat de nieuwe LG music phones nu meer ruimte hebben om muziek te bewaren:
lg_1.jpg lg_2.jpg lg_3.jpg

Voor de barbaren die het nog niet wisten: de gebruikte covers zijn the beatles – yellow submarine, nirvana – nevermind en pink floyd – dark side of the moon.

bronnen: adsoftheworld, buzzingbees, broodkast, fredsamuel

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Eén reactie to “print-microtrends”

  1. onbip1 Says:

    nice advertisement.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: