Jean-marie

Jean-Marie Pfaff pakt uit met een eigen magazine, dat de voor de hand liggende titel Jean-Marie krijgt. Eind mei verschijnt – in België én Nederland – het eerste nummer voor 5,95 euro.

‘Ik ben zéér vereerd’, glundert El Simpático. Hij zal zelf interviews doen met wereldberoemde sportlui, maar de teksten worden geschreven door beroepsjournalisten. In december volgt er een tweede nummer. Als het een succes wordt, verschijnen er in 2009 vier nummers van Jean-Marie.

Bron:Belga / DS

Ik ben alvast curieus naar de oplage hiervan komt en nog meer curieus naar de verkoop- en leescijfers hiervan. Ik kan me niet direct inbeelden dat er veel mensen bereid zijn om hier 5,95 euro aan uit te geven. Langs de andere kant dachten ze dat in Nederland ook over het magazine van Linda De Mol, dat ondertussen is uitgegroeid tot een redelijk succesvol maandblad. Zeg dus nooit nooit.

Jean-marie is trouwens niet de eerste telg uit de familie die zich engageerd in de gedrukte media. Wie herinnert zich nog de knutsel-rubriek van Bompa Pfaff zaliger in ‘The Deng Herald’? De knutselwerkjes à la “hoe knutsel ik een lege sixpack Maes vertrekkende van een volle sixpack Maes” en “hoe knutsel ik een kerststalletje vertrekkende van een volle bak Jupiler” waren uiteraard zelf verzonnen maar daarom niet minder geniaal.

Enkele voorbeeldjes bij meer lezen..

bp1.jpgbp2.jpgbp3.jpg

Tags: , , , , , , ,

Geef een reactie

