Pimps. Hookers. Drug dealers. They all need to eat.

McDonalds en BurgerKing verkopen zoals u weet nagenoeg hetzelfde product. Het verschil in de reclame die ze communiceren is anderzijds enorm. Bij BurgerKing beseffen ze dat het TOM-cijfer van McDo toch ongenaakbaar is als ze in dezelfde doelgroep blijven adverteren en dat besef brengt creatieve mogelijkheden teweeg. Weg met die brave all-ages reclame! Differentiëren is hier de slimste keuze.

Wanneer BurgerKing bijvoorbeeld reclame wil maken over hun nachtelijke openingsuren heeft dat uiteraard ook absoluut geen zin om de goody do-good stijl van Ronald McDonald te kopiëren. Vergelijk hieronder even de communicatie van BurgerKing met die van MickyD’s. Als ze bij McDonalds ooit zouden beslissen om het voorbeeld van de late hours van BurgerKing te volgen vraag ik me af hoe ze zoiets inpassen in de huisstijl? Reclame zoals die van BurgerKing hieronder zouden ze alleszins nooit kunnen permitteren.

McDonalds:

ronald-mcdonalds.jpg

BurgerKing:

burgerpimps.jpg burgerpleasure.jpg burgerwhatsherface.jpg

Click to enlarge!

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Eén reactie to “Pimps. Hookers. Drug dealers. They all need to eat.”

  1. Late uurtjes « I-ON MEDIA Says:

    […] gebruik van de symmetrie van het McDonalds logo! En zoals verwacht heel wat braver dan de “open all night” campagne van Burger […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: