Win the ads!

Vrijdagavond start op VTM het nieuwe spelprogramma “Alles moet weg”. Het programma, dat gepresenteerd zal worden door Koen Wauters, is gebaseerd op de britse show “Saturday Night Takeaway”. Net als SNT bevat ook Alles moet weg een onderdeeltje “Win the ads”. Een rubriek waarin iemand uit het publiek alles kan winnen uit de reclame-blokken van het programma.

Zeker een interessant gegeven voor adverteerders: de kijkers zullen minder wegzappen, beschouwen de spots als een deel van het programma en zullen daardoor aandachtiger kijken. De spots worden in het programma zelf opgerakeld, een goede herinnering aan de spot en het bijhorende merk. Win win win? De zender trekt meer adverteerders aan, de adverteerders krijgen meer aandachtigere kijkers en een herinnering aan de spot tijdens het programma en Jan Met De Pet wint er wat ook nog wat bij, minstens een wc-rol en met geluk een wagen, een nokia, een swiffer, een zak chips en een wc-rol. Dan heb je ook nog “Grab the ads” waarbij het principe hetzelfde is, maar dan met een kijker thuis, die een prijs wint die achter een deur van 1 tot en met 9 verstopt zit.

Voor de eerste aflevering wordt (de stem van) Erik Van Looy ingehuurd als spreekstalmeester die rad-van-fortuinsgewijs de gewonnen prijzen aankondigt. Geweldige nostalgie!

Tags: , , , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: