Op bezoek bij JIM

Een kort tijdje geleden was ik op bezoek bij JIM TV. Kantoren (en studio’s) die zo goed aansluiten bij het imago en de stijl van het bedrijf heb ik nog nooit eerder gezien. Het JIM gebouw straalt gewoon JIM uit en dat is volgens mij een zeer positieve eigenschap. Daarom heb ik tussendoor enkele fotootjes genomen. Spijtig genoeg zijn dat wel LQ Phone pics, maar desalniettemin post ik ze toch even.

Het JIM gebouw staat letterlijk in de achtertuin van de VTM gebouwen en deed vroeger dienst als Big Brother huis. En dat kan je nog steeds zien. Het Big Brother huis was een box-in-a-box, waarbij de deelnemers in de ‘inner box’ zaten en de crew in de ‘outer box’. Deze box structuur is er nog steeds en rond de muren van de inner box staat er nog steeds het dolly-track dat de camera’s rond het huis reed. In de muren van de inner box zitten nog steeds een 50-tal venstertjes (met 1 doorkijk richting) waar de bewoners vroeger door bespied werden.

In de inner box heb je nu geen slaapkamers meer maar wel bureaus, een kleine lounge, de regie-kamer, sanitaire voorzieningen en de befaamde dagboek kamer die nu dienst doet als ruimte met de postbakjes van de personeelsleden en de veejays. De tuin is omgebouwd tot de opname studio en de loft tot een vergaderzaal, directie-ruimte en bureaus van de marketing-afdeling. In de outer box heb je dan ondermeer een Green Room (voor de gasten van de live programma’s op te vangen voor de opnames). Van de 6 Green Rooms die ik in mijn leven gezien heb is dit veruit de kleinste: een heel klein kamertje met daarin een 2-persoonszetel, een tv met game console en een volle mini-bar gepropt. Maar gezien het lage aantal live uitzendingen en met daarin zelden grote groepen bezoekers volstaat dit wel.

De bureaus, lounge en sanitaire voorzieningen stralen JIM uit. Het felle geel van JIM en de typische JIM figuren en JIM spreuken overheersen de decoratie.

Op de Marketing afdeling dan weer een knalgele muur met daarop: “Don’t tell my mom I’m in marketing, I told her I have serious job”. Als afsluiter nog een foto van de regie-kamer, die quasi altijd door slechts 1 persoon bezet wordt. Enkel bij live-opnames (5 uur per week) zit er meer volk, namelijk 6 personen.

Tags: , , , , ,

2 Reacties to “Op bezoek bij JIM”

  1. broodkast Says:

    Adtention en ik doen momenteel ons afstudeerproject voor JIM. Eind vorig jaar kregen we ook een rondleiding in het huis. Geweldig gebouw. Straalt absoluut de JIM-sfeer uit. Vooral de bunny room is grappig!

  2. Yannick Says:

    Refresh my memory.. wat was de bunny room ook al weer?
    Ik kan er mij nog iets van voorstellen dat dat de eerste deur is die je tegenkomt als je binnenstapt. Of vergis ik mij?

Geef een reactie

