For the MTV-generation

Guy Ritchie neemt ons naar the next level in de nieuwste Nike-spot. Onderweg naar die next level komen we allerlei sterren tegen, ik hoef ze niet te noemen want als u ze niet herkent dan kent u ze wellicht ook niet als ik ze bij naam noem.

De eerste keer dat ik deze spot zag was dat op YouTube en vond ik de spot nogal druk. Gisteren zag ik hem op tv en daar komt hij veel beter tot zijn recht!

Toch heel wat anders dan we gewoon zijn van Nike. Op gebied van leeftijd spreekt deze spot toch een kleinere doelgroep aan dan de gemiddelde Nike ad, denk ik. Voor jonge kinderen te moeilijk en voor oudere mensen te trop, te druk, te shaky cam, te MTV!

Opeenvolgende snelle acties in beeld brengen is niet makkelijk maar Guy Ritchie slaat daar toch goed in. Voor de aandachtige kijker toch; ik denk dat wie de spot niet kent en halverwege inschakelt of met een half oog kijkt misschien ook moeilijk in het ritme zal raken en daarom sneller geneigd zal zijn de spot weg te zappen.

Guy Ritchie mag voor mij alvast de Oscar voor de meest wisselvallige regisseur in ontvangst nemen. Zijn “Snatch”, “Mean Machine” en “Lock, Stock & Two Smoking Barrels” vind ik geweldig en aan”Revolver” en “Cast Away” vond ik absoluut niets aan. Met deze spot levert hij toch eindelijk nog eens topkwaliteit af.

Tags: , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: