Big Brother is watching

Even klikken voor een full view alvorens voort te lezen!

Op adsoftheworld zag ik vandaag deze interessante ad. Interessant omdat ik er een beetje gemengde gevoelens bij heb. Langs de ene kant vind ik het een sterke ad omdat het concept/medium nauw aansluit bij de boodschap/het product. Langs de andere kant vind ik reclame via het medium GSM geen positieve evolutie. Reclame op de mobiele telefoon zal bijna altijd onderbrekende reclame zijn en daarom zie ik liever gepersonaliseerde reclame in de achter richting (zoals de RFID gestuurde billboards van MINI) waarbij billboards, schermen of abris een gepersonaliseerde boodschap weergeven op basis van een signaal afkomstig van een mobiel toestel. Dat onderbreekt namelijk niemand. Als het even kan wel met opt-in om niet voor onverwachte onaangename verrassingen te komen te staan.

Voorts vraag ik me trouwens af hoeveel mensen er hun Bluetooth altijd hebben aanstaan? Mensen met een Bluetooth carkit, een parrot of een handsfree kit hebben vaak hun Bluetooth altijd aanstaan, maar dat zijn mensen die een auto hebben en dus niet al te vaak de bus nemen. De buspendelaars die het wél ontvangen daarbij zal deze reclame alvast zijn effect niet missen dankzij de goede copy van het eerste berichtje.

Ondanks de negatieve punten die ik hier aanhaal vind ik dit toch een leuke ad, zolang ik niet dagelijks 10 reclame-smsjes ontvang moet dit zeker kunnen voor mij.

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

