Home office

Via Janso kwam ik gisteren op inspiredology.com, waar ik allerlei foto’s van mensen hun bureau / home office zag. Ik merkte toch wel dat mijn bureau thuis er heel wat anders uitziet.

Héél wat minder clean, meer kabels en ook wel 1 of 2 schermpjes meer. Ik heb bewust een foto met een heel lelijke compositie gemaakt om de grootste rommel te verbergen. Dat ging namelijk sneller dan opruimen.

Schermpjes van klein naar groot:
– 3 inch widescreen
– 15 inch widescreen
– 22 inch widescreen
– 47 inch widescreen

Met de laptop werk ik echter zelden aan m’n bureau. Enkel als ik met mijn desktop pc een zware rendering of iets dergelijk wil doen en tegelijk op de laptop iets anders wil doen. De laptop is voor in de zetel, de tuin of aan de tafel in de living.

Meeste mensen denken er anders over maar ik hou wel van een beetje afleiding tijdens het werk. Dat werkt inspirerend voor mij. Vroeger studeerde ik ook altijd met een hoofdtelefoon met luide muziek op m’n kop. Ideale afleiding tijdens het werken (aan de desktop pc) is voor mij een beetje achtergrond-tv op de 47″. Op een lazy sunday, tuesday of thursday is het omgekeerde echter fijner. Pc via HDMI op de 47″ en de TV als achtergrond laten spelen op de 22″. Een dikke meter achteruit, voeten omhoog, draadloos toetsenbord op de schoot en de bureaustoel naar achter kiepen; meer moet dat niet zijn.

Nu nog mijn externe harde schijven (links en rechts van de 22″) en mijn speakers (de vierkantjes onder de 22″) vervangen door draadloze exemplaren en dan kan ik ook een schone foto maken.

Tags: , , , , , , ,

6 Reacties to “Home office”

  1. janso Says:

    Een beetje decadentie is altijd op z’n plaats ;)
    De flatscreen TV is best wel een goeie aankoop, maar ik zou die toch niet op m’n bureau achter m’n pc’s zetten? Welk merk tv trouwens?

    jSo.

  2. Yannick Says:

    Laptop staat 90% van de tijd toe of ergens anders, en als ik dan al eens aan m’n bureau op de laptop werk dan is de tv pure achtergrond. Ik kan trouwens het hele beeld zien vanachter de laptop als ik even naar over het laptop scherm kijk, omdat ik een beetje naar beneden moet kijken voor het laptop scherm.

    echt geen last van dus :)

    merk = Philips

  3. janso Says:

    What’s with Daens btw? ;)

  4. Yannick Says:

    Verdoken Studio 100 reclame
    Daens de musical vanaf 4 oktober ;)

  5. Sven Says:

    Bevind er zich daar ook een iPhone tussen dat bos van technologische snufjes? Of is het “slechts” een iPod Touch?

  6. Yannick Says:

    iPhone running on 2.0.2
    beste aankoop ooit :)

Geef een reactie

