iPhone advergaming (2)

Eerder had ik het al op advergames voor de iPhone. Sinds de introductie van de App Store (lees: nu er ook legale third party programs voor de iPhone bestaan) zit dit concept sterk in de lift.

Momenteel kan je zo in de top 25 van Free Apps de game “Audi A4 Driving Challenge” op de derde plaats van de meest gedownloade applicaties vinden. Dit race-spelletje is duidelijk ontwikkeld in opdracht van Audi en is doorspekt met reclame voor de A4. De gameplay is eenvoudig en benut de mogelijkheden van de iPhone volledig: gassen en remmen doe je via het touchscreen, sturen met de accelerometer.

De totale kostprijs voor Audi zal slechts enkele honderden euro’s geweest zijn en meer heeft Audi niet moeten uitgeven om te werken aan een hip imago.

Voorts denk ik dat ‘sponsored apps’ het dit jaar ook nog wel eens goed zouden kunnen doen. iPhone applicaties, die gratis aangeboden worden en die niets met een bepaald merk te maken hebben maar wel bijvoorbeeld een splash vertonen van het sponsorende merk. Een triple win situatie: de iPhone gebruiker krijgt nieuwe Free Apps, het merk kan goedkoop adverteren (en wie nu ‘al’ mee op de boot springt toont mee te zijn met de tijd) en de ontwikkelaar krijgt geld. Win win win!

Tags: , , , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: