Daens premiere

Vanavond gaat de musical Daens in première in het oude postsorteercentrum Antwerpen X, , te Berchem. Ik ben eigenlijk niet zo’n geweldige fan van musicals, maar vorige week zag ik Daens in avant-première en ik kan gerust zeggen dat ook niet musical-fans hier zeker van kunnen genieten. Vooral de decors en het podium zijn ongezien in de Benelux. Dat is dan het grote voordeel van te beginnen vanaf nul in een gigantische zaal. Zowat alles is mogelijk.

Vanaf nul beginnen brengt natuurlijk wel maanden hard zwoegen met zich mee. Enige tijd geleden zag het er nog zo uit:

Zelfs de buitenmuren moesten er aan geloven. Extra deuren, ramen en trappen werden ingebouwd om brandveiligheid te voorzien:

Vanavond na de première is er uiteraard ook een groots première feest. Een galafeest waar buiten de honderden uitgenodigde BV’s, politici & business relations ook iedereen die hier al maanden voor aan het zwoegen is aanwezig zal zijn. De open bar zal succes hebben vanavond denk ik.

Voor deze nacht zijn er alcohol-controles aangekondigd in de province Antwerpen; ik blijf dus overnachten in Berchem.

Tags: , , , ,

Geef een reactie

