Coca-cola stairs

mccoke1

Deze Ambient geeft een beeld dat me een beetje intrigeert. Links reclame voor ‘echte’ Cola op trappen en rechts reclame voor Dieet-cola op de roltrap. Het uitgangspunt ‘Wie Cola Light drinkt mag gerust de roltrappen nemen in plaats van de trappen’ is niet onlogisch en dat je daarmee impliceert dat je van de andere Cola dik wordt daar ligt Coca-cola ook al niet meer van wakker.

Langs de andere kant is Cola Light een frisdrank voor mensen die iets aan hun lijn willen doen en dan zijn ze eerder geneigd de trappen te nemen dan voor de roltrap te kiezen. Dat brengt dan weer de discussie op gang: wil je dit soort reclame richten tot de mensen die je product al kopen of wil je de mensen die je product niet kopen overtuigen? In dit geval zou ik me richten op de mensen die mijn product reeds kopen. De mensen die het product reeds kopen nemen in mijn redenering de trappen, maar als je de reclame daar zou plaatsen zijn we weer ver weg van het originele uitgangspunt van ‘Wie Light drinkt mag de roltrap nemen’.

Voor de rest nog even los van deze ambient: als ik moet kiezen tussen trappen nemen of een roltrap dan kies ik altijd voor de trappen. Als je van een roltrap valt kan je namelijk enkele uren blijven vallen. Dat wil je niet meemaken.

Tags: , , , , , , ,

4 Reacties to “Coca-cola stairs”

  1. Nick Says:

    Ik zou beide merken net omwisselen van plaats. Coca cola = lazy, Light = net sporty en op de lijn letten.

  2. Yannick Says:

    Ik denk dat de meningen sowieso verdeeld zullen zijn :)

  3. Buzzing Bees Says:

    Hoe je het ook draait of keert, het beeld roept voornamelijk andere beelden op van dikke puffende mensen die dringend moeten of willen vermageren, en dat zijn volgens mij beelden die je niet met je merk wil verbinden…

  4. Evita Says:

    Ik vind het best logisch… hoe dank ook… echte coca cola is nog altijd het beste ;-)

Geef een reactie

