Fanta World

In 2006 bedachten de Belgische marketeers van the Coca-Cola company Fanta World, een concept waarbij buitenlandse Fanta varianten tijdelijk op de Belgische markt uitgebracht worden. Het concept bleek aan te slaan en werd dan ook naar 60 andere landen geëxporteerd. Wereldwijd bestaan er een 250-tal Fanta-varianten, keuze genoeg dus. Die ruime keuze maakt het extra pijnlijk dat Coca-Cola net nu met Fanta World Mexico op de markt komt. De dominante aanwezigheid van de ‘Mexicaanse griep’ in de berichtgeving van Het Journaal en de kranten lijkt me voor de gemiddelde consument alvast geen motivatie om Mexicaanse Fanta te gaan proberen.

fwmexico

Ook de bijhorende campagne waarbij je reizen naar Mexico kunt winnen kent een heel ongelukkige timing. De televisiecampagne van Fanta World blijft intussen gewoon doorlopen maar ik kan me gerust inbeelden dat er de afgelopen dagen bij Coca-Cola veel nagedacht is over het al dan niet laten doorgaan van bijhorende samplingacties.

Ik kan me nog 1 slechtere timing bedenken: nu een nieuwe Apeldoorn bellen campagne opstarten.

Tags: , , , ,

Geef een reactie

