Life’s for sharing (2)

Flashmobs winnen duidelijk aan populariteit bij reclame-makers. Nadat de eerste Vlaamse commerciële flashmob CNN haalde vond T-Mobile dat de tijd rijp was om met een 2e flashmob op de proppen te komen in navolging van hun T-Mobile Dance. Ditmaal geen massadans maar een grote zangstonde op Trafalgar square:

Diegene die zich waagt om dit te herhalen in Antwerpen wens ik veel succes met het terug verzamelen van alle microfoons!

Tags: , , ,

3 Reacties to “Life’s for sharing (2)”

  1. mattijsd Says:

    Ik vind het knap gedaan! Dit werkt volgens mij écht. Men praat erover, men voelt zich enorm verbonden met elkaar (en gmet het merk) en het werkt zeer goed als viral. Good job T-Mobile :)!

  2. wortel Says:

    Als je daar even over nadenkt, is het recuperen van die microfoons niet zo’n probleem.

    Het afzetten van het plein, een chipje inplanten en iedereen door supermarktpoortjes naar buiten laten gaan, en je hebt ze….
    Enkele zullen er misschien wel verdwijnen, maar wat is de kost van een 10-tal microfoons tov de rest van de onkosten…..

  3. Yannick Says:

    Bedankt voor de reactie, maar ik hou er persoonlijk toch een andere mening op na.

    Een gevangenissfeertje met hekken, detectoren en mensen die er op toekijken dat er geen microfoons over de hekken gaan, dat lijkt me toch niet echt de mood die wil meegeven aan zulke gebeurtenis. Je hoeft de mensen niet te vertrouwen maar je mag ze niet duidelijk maken dat je ze niet vertrouwt. In de supermarkt storen we ons niet aan deze maatregelen omdat we dat zo gewoon zijn, maar als ik op de groenplaats loop wil ik niet zo gecontroleerd worden.

    Ik zou eerder gaan voor een subtielere manier. Bijvoorbeeld de mensen de microfoons laten afhalen en zich hiervoor terplekke laten inschrijven, zodat je een naam kan plakken op elke microfoon-nummer. Dat is ook geen perfecte oplossing omdat mensen niet graag aanschuiven en je de mensen verplicht hun paspoort boven te halen als je voor correcte namen en adressen wilt gaan. Maar daarom zeg ik ook net dat ik niet zou willen instaan voor dit te regelen :)

    Ik heb ooit eens ingestaan voor iets vergelijkbaar maar dan op een veel kleinere schaal. Op een event in Brussel kwamen enkele sprekers een powerpointje geven en deze voorstellingen werden live vertaald door tolken, de bezoekers konden deze vertalingen volgen via een draadloze headset. Ik diende er toen voor te zorgen dat alle headsets (een 400-tal) van 70 euro per stuk netjes terugkwamen, en dat liefst zonder dat de bezoekers dit merkten. Dat was al geen makkelijk klusje en daar ging het om zakenmannen, als je dit in Antwerpen doet mag je er van uit gaan dat er kwajongens tussen lopen die gewoon voor de lol dat materiaal willen meenemen.

Geef een reactie

